God Jul !

Orkar inte skriva så mycket om den här dagen, men den har varit mycket bra och trevlig. Julafton brukar ju oftast alltid vara trevlig. Farmor kom runt 14 och stannade tills 17, så vi spelade in Kalle Anka lite för att kunna kolla lite senare ifall vi skulle missa för mycket men det gjorde vi dock inte. Jag och pappa lämnade farmor och sen åkte vi tillbaks hem och självklart fick jag vara jultomte som jag förövrigt suger på, så vet inte riktigt hur det gick men det är skitsamma egentligen.

Nu till det viktiga, vad jag fick i julklapp (haha). Fick en ny bärbar dator som jag är sjukt nöjd med, 4 par örhängen, mjukisdress, pengar, presentkort, överfallsalarm (tack mormor), böcker, smink osv. Är riktigt glad för det jag fick, bättre jul kan man inte få, och det tycker jag inte bara för att man får mycket paket utanför att stämningen är så mysig. Personligen tycker jag att man ska vara hemma på julafton och inte gå ut och festa eller hänga med kompisar, det är julafton och då ska man tillbringa den med familjen.

Sen finns det ju tyvärr de som inte har någon familj att tillbringa sin jul med, eller man kanske har alkoholiserade föräldrar som inte firar jul som många andra gör, utan istället sitter och dricker och istället blir våldsamma? Jag har alltid sett julen som något fint man tillbringar med sin familj, men alla har det ju inte så fint som kanske du och jag har. Tycker det är fruktansvärt hemskt. Man behöver inte ha mycket pengar för att ha en bra jul, det är gemenskapen som är det allra viktigaste och alla barn som vill ska kunna fira jul med sina föräldrar, utan en massa onödiga förhinder som alkohol eller liknande. Det är ju inte konstigt att man blir osäker som person och gör onödiga saker om man inte får en bra uppväxt och en bra gemenskap. Riktigt tråkigt och det är därför man ska tänka på hur bra man egentligen har det.

over and out, och fortsatt god jul på er alla <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0