heeeeeeejj bloggen

Idag är det lördag vilket betyder att jag och Emelie ska till Liseberg senare idag och ha det sjukt kul och trevligt. Det kanske blir fler som följer med, men det vet vi ingenting om än så vi får se! Vi hoppas även på att Spökhotellet Gasten ska vara öppet så vi kan gå där tillsammans, skulle varit kul (a) Men vi går ju självklart inte helt själva, det vågar ingen av oss, speciellt inte så pass sent på kvällen, nejtack!

Sitter i alla fall nu i soffan med täcke och dator i knät och halvkollar lite på min brors film Scooby doo, har alltid älskat de! Synd att det inte kommer fler otecknade filmer av Scooby Doo, den senaste när de var på någon "Spök ö" var sjukt bra och rolig, eller är det bara jag som tycker det och känner mig allmänt barnslig när jag skriver om detta? (a)

Ska i alla fall ta det lugnt nu, vara barnvakt till min bror och tjäna lite pengar och sånt där. Vet ju inte riktigt när jag ska in till Liseberg, men som sagt blir det ju inte för ens senare, vem vill gå på Jul på Liseberg när det är ljust? Tråkigt att det blir mörkt så snabbt nu med, som när man sitter på en sen lektion i skolan så är det mörkt ute. Då känns det som att klockan är 22 eller liknande fast den i själva verket är 16. Sjukt deppigt och tråkigt är den här årstiden, men nu börjar jag faktiskt tycka det är lite mer mysigt för igår hjälpte jag min pappa att sätta upp julbelysningen, och ljusstakar är framme och även lite julsaker, igår köpte även min pappa en julgran som fortfarande står ute på altanen. Det ger julstämning! Även jag har ju en chokladkalender, och idag är det den 5e december, och det är bara 19 dagar kvar till Julafton! Det är ju sjukt! Och jag slutar skolan om 13 dagar, det är ännu sjukare. Dock har jag 2 prov innan, matteprov och räddningstjänstprov -.- Räddningstjänst är jag inte orolig för, men matten är jag ju sämst på och vet redan nu att det inte kommer att gå, speciellt inte när jag fick IG på prov 1. Men det löser sig, skiter faktiskt i allt nu precis innan jul, är lärarna så dumma att de lägger prov samma vecka som man slutar så får de räkna med att man failar ganska hårt.

Nu ska jag fortsätta sitta vid datorn och glo runt och samtidigt halv kolla på Scooby Doo! Hoppas ni alla får en bra dag och så hoppas vi på ett bra julväder och inte en massa regn. Hör av mig senare innan jag åker iväg in till Liseberg!


over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0