Vattenpalatset i Lerum

Måste bara berätta lite om gårdagen. Jag, mamma och mina två bröder tog tåget till Lerum för att bada på Vattenpalatset som finns där. Hade riktigt kul. Mina två kusiner och min mormor kom även dit efter en stund. Jag umgicks mest med Emily, den äldsta av dom. Hon är heeelt underbar! På palatset fanns det 2 rutschkanor. Den gröna var den långsammaste som jag fick åka med min yngsta bror ett x antal gånger. Fanns även en röd kana med, och den gick ruskigt snabbt! Åkte den med både bröder och kusiner, trots att man inte fick åka flera hihi. Min yngsta bror är 6 och åkte den röda endast 2 gånger för man landade under vattnet när åkturen var slut och det passade inte. Sen såg man att man var tvungen att vara minst 7 år. Oops. Fanns även en utomhusbassäng som liksom "satt fast" i inomhusbassängerna bara att man simmade ut ur en liten lucka. Där fanns det en slags ström i vattnet som gjorde att den förde en framåt. Man behövde alltså inte simma haha. Det fanns också vattenfall, vanliga bassänger, vatten som sprutade, bubbelpooler, geishrar (stavning?!). Vi var där i 4,5 timmar och då var det riktigt skönt och gott att sätta sig och äta hamburgare och pommes. Mmm. Sen bar det av hem med tåget, och tur som jag alltid har så missade vi bussen så vi fick gå den sista bussen efter som den anknytande bussen redan åkt -.-.


finns ej på vattenpalatset, men hittade inga roliga bilder=/

Kommentarer
Postat av: Snuskiga ragnar

USCH va roligt / Johan

2009-07-28 @ 16:56:09
URL: http://www.konkel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0