varför ska utseendet spela roll?

Det är en fråga jag ställer mig själv ofta, varför? Det är ju alltid insidan som nu ska räknas, men ändå är det alltid utsidan som ger insidan en chans. Människor, speciellt ungdomar i tonåren är bara fokuserade på att träna och bli smala, eller så tycker man att man är för smal och vill gå upp i vikt. Varför kan man inte duga som man är och bli accepterad för den man är som person? Jag säger emot mig själv lite, för jag gör exakt samma sak som de ja skriver nu, jag klagar på mig själv och ser sällan det positiva när det säkert finns mycket bra och positiva saker med mitt utseendet, och jag är mycket säker på att detta även gäller min insida. Jag kan säga kortfattat att jag tvekar mer på min utsida än insida, inombords känner jag mig stark för den jag är!

Jag hoppas ingen misstolkade mitt förra inlägg om att jag ska äta nyttigt, det är ju dock inget fel med det, men om ni är nöjda med er själva så känn er inte pressade på något sätt bara för att ni blir påverkad av exempelvis mig eller andra människor som klagar på sig själva, det är därför jag har valt att bli nyttiggare, för att känna mig sund och må bra och där med bygga upp mitt självförtroende!

over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0