fjortisar/pj

Jag skrev ett inlägg igår efter tolv på natten, och när jag ska publicera det så går det inte utan det står att sidan inte kan visas. Jag startar om blogg.se och då kan man även inte logga in för hemsidan var under service mellan 00-04. Underbart, när jag skulle ladda upp inlägget var det försvunnet och klockan var 00.02, inte tur där. Så jag skriver det samma dag fast 10 timmar senare.

Ja, fjortisar, vet ni hur trött jag är på er? Sjukt trött, och jag ska förklara varför. Egentligen struntar jag fullständigt i hur mycket ni sminkar er och hur ni har ert hår osv. Det bryr jag mig faktiskt inte så mycket om. Men när ni sitter längst bak i bussen och lyssnar på musik med högsta volym, som förövrigt låter som en skränig kopia av en radio med dålig mottagning, och samtidigt som detta på går så sätter ni tummen för högtalaren, och släpper, sätter tummen på, och släpper - om och om igen. Fattar ni inte hur störande och irriterande det där är, och jag lovar er att ljudet blir mycket bättre om ni sätter i era hörlurar och lyssnar direkt i öronen istället. Ett annat exempel är när ni är i Nordstan och skriker så att folk ska vända sig om och rikta uppmärksamheten på dig, whats the point? Är det så fruktansvärt kul med uppmärksamhet att ni t.o.m måste få det av oss random människor, eller har jag fel?

Nu ljög jag lite, det finns en sak som jag stör mig så otroligt mycket när det gäller fjortisar och pj's. Det är dom där hårsnoddarna i olika färger som de sätter runt vaderna, varför? Ja, jag tror knappt att dom vet det själva, så det skulle vara väldigt intressant att få reda på det. Jag förstår inte om det är för att hålla byxorna på plats, grupptryck eller för att det är snyggt. Alla tre alternativ låter helt orimligt för om du ska hålla byxorna på plats så köp en storlek mindre då, eller en annan modell för hur snyggt är det med gummiband runt vaderna, seriöst. Om det hela handlar om grupptryck, att "om alla andra fjortisar har det ska jag också ha det", snälla, stå upp för dig själv istället och gå en annan väg än att sätta hårsnoddar på vaderna, så sjukt fult, men om du nu tycker det är snyggt, som jag tvivlar på att de flesta gör, så använd det då för jag tänker inte hindra någon från det i så fall, men som sagt har jag svårt att tro att någon tycker detta är snyggt utan jag tror detta har blivit någon slags "trend" bland de flesta fjortisarna, en trend som måste brytas snart för jag får ont i ögonen av att kolla på skiten. Men det värsta är ju ändå när dom har de på mjukisbyxor, kan de se mer trashigt ut eller? Man ser billig, äcklig och skabbig ut enligt mig. Och föresten, stoppar ni inte blodet i benen ?




Om det är någon som känner igen sig i texten, så förklara gärna vad poängen med allt är ? :)







 

over and out


Kommentarer
Postat av: Tilda

Håller med dig, allt de bär på sina alla äckliga kroppsdelar är fult och billigt.

2009-10-27 @ 13:31:40
URL: http://genomskinligartist.blogg.se/
Postat av: tina

håller också med dig, det är så jäkla fult och jag fattar inte varför dom har det på sig jävla töntar :o

2009-10-27 @ 18:32:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0