-

 

Då så, då var vi här igen. Dagens 'tycka till' är något jag aldrig ens funderat på att ta upp tidigare. Det handlar om vad som är rätt och vad som är fel inom området 'lättklädda bilder'. Vad är okej att ladda upp på en hemsida, och vad är inte okej? För vissa är det helt okej när folk laddar upp bilder på sig själva när de kanske varit utomlands och har bikini bilder på sig själva, men samtidigt är det inte okej att ladda upp en bild på sig själv när man står i underkläder när det är exakt samma sak, bara annorlunda material på tyget. Jag kan säga så här, det spelar ingen roll om man har bikini eller underkläder, snuskgubbar kan sitta och njuta av både och lika mycket och det om något är helt fel. Snuskgubbar kan sitta och njuta av en bild på någons ansikte, så det spelar ingen roll om det är bikini eller underkläder, enligt mig. Vi ser ut som vi gör, man ser varandras kroppar på stranden varenda sommar eller på sin semester, varför inte kunna publicera dessa bilder över Internet då utan att det ska bli en massa hallå? Okej, att ladda upp nakenbilder på sig själv kanske inte är de allra smartaste, det är en aning för blottande, vår kropp är privat och vi behöver inte dela med oss av den till alla. Men att dela med oss av bikini bilder kan man inte undvika helt. Det kan lika gärna vara någon på stranden som får med dig i bikini på en egen bild, oavsiktligt. Så förstå mig rätt, underkläder och bikini är det ingen skillnad på. Det ser likadant ut, och man väljer att publicera det om man vill. Det är bara en bar mage, bara ben, bara armar. Herregud, har Sverige gått och blivit muslimskt? Nej men ursäkta mig, jag tycker det är hemskt. Laddade upp en bild på min bara rygg på en hemsida, och helt plötsligt fick man kommentarer som 'har du gått och tagit porriga bilder nu?'. Ursäkta mig, men om jag hade tagit en porrig bild hade jag nog suttit i trosor och särat på benen. Lär er att skilja på porrigt, och inte.

 

(Brännan från Mallorca)

 

Stå för dig själv och hur din kropp ser ut, och för er som inte fattat detta, så kommer en förklaring här:

 

- Bröst är främst till för kvinnan att amma sitt barn, det är alltså inte meningen att det ska vara massa plast i brösten så som silikon. Men det har blivit en stor grej med det här med bröst, och det har det varit länge. Det är två bollar, vad är det som ni tänder på egentligen?

- Rumpa är något fläskigt som sitter på våran baksida som vi ska bajsa med, inte trycka in något i eller liknande. Haha, ursäkta mitt val att förklara, men det är faktiskt ren sanning. Tycker du det är tändande att ta på en rumpa som det senare ska komma ut något ur?

- Underliv, ja där sansade jag mitt språk. Ja vad händer här? Det är ju inte precis något vackert om man tänker efter, ser ju rätt kul ut egentligen. Men iallafall, kiss, sex och liknande saker sker här. Om jag hade varit kille, inte fan hade jag tänt på att se ett underliv på en bild, men nu eftersom jag inte är kille, så kan jag ju inte säga hur jag hade reagerat.

Kvinnor kan gå runt halvnakna på stranden utan att någon höjer mer än ett ögonbryn åt det. Ingenting jag skulle kunna göra eftersom jag inte känner mig tillräckligt säker för att visa upp mig på det sättet. Men jämför själva, utan bikinitop på stranden är okej, men inte utan på Internet? Visst, det är inte smart att lägga upp nakna bilder på sig själva över Internet, men då borde det vara otroligt onödigt att gå runt utan bikini överdel på stranden med?

 

Gör inte eran kropp till en så stor sak, alla vi tjejer har bröst, rumpa, f'tta. Det är ingenting vi är ensamma om. Killar har k'k, rumpa och bröst de med. Men nu för tiden så är det så hemskt när en kändis ena bröst syns på en media bild eller liknande. För i helvete, it's a boobie? Aldrig sett något sådant förr? Ta er i kragen och sluta göra vår/er kropp till någon big deal. Det enda ni kan säga är att den tillhör er själva, och ni gör vad fan ni känner för med den, bara ni är beredda på att ta konsekvenserna efteråt.

 

 


Kommentarer
Postat av: Aant

Trist att du är så pessimistisk till allt som tänder killar? Klart rumpa exempelvis är as najs? :D

2010-08-30 @ 13:53:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0