Dag 09 - Min tro

 

Ja vad tror man på egentligen? Inte är det Gud eller Jesus eller vad fan Bibeln snackar om iallafall. Jag tror inte på religioner, så enkelt är det. Jag tror på den tiden vi lever i nu, nutiden & att saker som sker, det sker av en anledning. Alltså med andra ord kan jag säga att jag utan tvekan tror på ödet för allt som händer i ens liv kan inte bara vara en ren slump? Eller? Det tror i vilket fall som helst inte jag på.

 

Det finns så många som tror på Gud, och att hela den där hallelulja berättelsen om Jesus och Maria existerar. Visst, det finns en möjlighet eftersom det är bevisat osv, men vart fan kom Gud in någonstans? Har någon sett honom ens? Gud är en gubbe med vitt skägg på rosa/vita moln som svävar omkring uppe i himlen. Mer än så är han inte i mina ögon, och nu kanske han blir jättearg på mig (om han nu finns), men alla får tro vad de vill men jag tror på ödet.

 

 

all-my-love


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0