Det är över -10 grader ute här nu!

Sitter här i mitt hus och kollade precis på termometern vi har i huset som visar "Lo" som betyder att det är mer än -10 grader ute. Detta är ju sjukt! Jag är så trött på vintern nu, bara kallt, slask och hal is. Exempelvis igår, så ramlade jag pladask ner på höften och det gjorde inte lite ont. Det är inte så roligt när 2 andra stod och glodde. Menar, om jag hade sett en ramla så hade jag i alla fall gått fram och kollat om det gick bra? Tycker så synd om folk som ramlar, eller.. lite kul är det ju(6) Bara kul när andra ramlar, men inte när man själv gör det för då känner man smärtan och hur pinsamt det faktiskt kan vara för man vet ju inte hur dum man ser ut när man ligger där och krälar på isen.

Tror jag ska göra en dissar & hissar lista med vintern faktiskt. Är inte det en rolig ide? Jo, det ska jag ägna min fredag kväll åt nu innan det blir mys och sånt där med min underbara familj. Lets dance och räkor framför tvn, kan inte föreställa mig en bättre fredag, kan ni? Ja, ni små fjortisar kan nog, men inte jag!



Jag ute i snön idag precis när jag kommit hem
& datumet är helt snurrigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0