:)

 

Vill ni veta något som jag är riktigt trött på? Synd, kommer berätta det oavsett om ni vill veta det eller inte. Det här med förhållanden, hur man nu kan med att säga vissa starka ord till en människa som man inte varit tillsammans med speciellt länge. Känner någon igen er när jag säger "2 månader idag med min älskling, älskar dig så mycket. Vi förevigt". Dessa två meningar har jag sett överallt. På bilddagboken, på Facebook, bloggar etc. Vem är det som inte förstår att man inte älskar en människa efter 2 månader tillsammans? "Jag älskar dig" är ett så starkt ord, och självklart kan man vara förälskad, eller som jag kallar det, nykär. Men bara för man är nykär betyder det inte att man älskar människan man är tillsammans med, absolut inte på en gång. Vet människor som knappt ens känner personen de blir tillsammans med, och efter kanske.. 1-5 dagar redan kan säga att man älskar människan? Hur går det ihop egentligen? Det är ju så orimligt som det kan bli. Nu ska inte jag vara någon glädjedödare i det här inlägget, för visst är känslan av att vara nykär helt underbar och när man är nykär så tror man verkligen att man ska vara tillsammans med personen för alltid. Men tro mig, i de flesta fall så är det faktiskt inte så, inte om man är i tonåren oftast iallafall. Min mamma träffade min pappa när hon var runt 18-19 år, och de är fortfarande tillsammans, så visst det är möjligt, det säger jag ingenting om. Men till er (exempelvis jag) som träffar er partner när ni är runt 14-16 år.. det brukar oftast inte hålla hela livet. Jag var tillsammans med mitt ex i 3 år, och visst var man kär och älskade varandra, men man visste ändå på något sätt att det inte var säkert att det skulle hålla livet ut, och det gjorde det ju inte heller, eller hur? Så njut av kärleken ni har, älska varje dag och ta hand om varandra, men missbruka inte meningen "jag älskar dig". Den meningen missbrukas ungefär lika ofta som ordet "förlåt" gör, och det är inte okej. Så tänk en extra gång och rusa inte in i något, ni har hela livet på er.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0