Biljettkontrollant ?

Idag när jag satt på bussen hem, sliten och osminkad, så kom det på massor av busskontrollanter och plockade folk en efter en som inte hade betalat för att åka buss. Måste man inte känna sig som en jobbig jävel när man arbetar som biljettkontrollant? Jag menar, tänk om ens kompis sitter på bussen och inte har betalat, så måste man ge honom/henne typ 1200 kronor i böter. Då hade jag aldrig pratat med den kompisen igen ska jag säga, haha! Men iallafall, om man har en riktigt dålig dag, och bara är sur på allt och alla, då hade jag velat jobba som biljettkontrollant, göra livet surt för andra för en dag? Awesome, nej vad elak jag är. Det konstiga är ju ändå att biljettkontrollanter typ tjänar helt okej? Vad gör dom egentligen, dom går på och av bussen och snackar med lite folk, det gör jag varje dag vafan. Hade kanske passat i det yrket då ju? Nej blä för biljettkontrollanter, tjuvåk aldrig !


Västtrafik - Makes people walk (Y)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0