Varför ska samhället bestämma hur man ska se ut?


Smal eller tjock, lagom eller inte. Tunn eller fet. Varför all denna hysteri? Varför ska man känna sig tvungen att gymma flera gånger i veckan för att våga visa upp sig på stranden 2010? Varför kan man inte få vara fin som man är, smal som tjock? Vem har sagt att man inte kan vara fin om man är lite för smal eller lite för tjock, vem är det som har skrivit den här regeln? Ingen tror jag, det är vi själva som har skapat det här idealet, eller snarare kändisvärlden.

I "NU" eller "BILD" skrivs det hela tiden om vem som opererade sina bröst, eller vem som fettsög magen för att må bättre. Men frågan är, mår man verkligen bättre när man tar till sådana drastiska metoder genom att lägga sig under kniven? Vi är ju skapta på ett sätt, för det är meningen att vi ska se ut såhär, det är inte meningen att man ska möblera om sin kropp, dels för att det inte är nyttigt för sig själv och dels för att man inte mår bra.

Om man är överviktig, kan man träna bort det och äta hälsosamt för detta skadar oftast ingenting på ens kropp eftersom man lever ett hälsosamt liv, det samma gäller om man är undernärd, då är det bara att börja gymma och äta regelbunden mat med bra kalorier i. Så varför denna hysteri? Jag tror ingen av oss mår bra av att känna oss pressade av att man måste se bra ut. Varför detta wax i håret eller smink i ansiktet? Det är egentligen så onödigt, men det är så vi har byggt upp samhället och det kommer förbli så om ingen ändrar på det.




Kolla vad jag hittade när jag sökte på "tjock" @google.
Herregud säger jag bara, bara för hon har lite fett på rumpan så är hon tjock. Vad kallas då vi "vanliga" människor då? Dödligt överviktiga?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0