bara så du vet

& jag ligger fortfarande vaken och har mina tankar lite här och där denna tidiga morgon, eller vad man nu ska kalla det? Har vänt på mitt dygn helt totalt, för det är knappt någon som pratar med mig nu eftersom normala människor sover vid den här tiden, iallafall om man varit hemma hela dagen och inte gjort speciellt mycket, eller hur? Men jag är ingen vanlig människa, känns rätt bra ändå för vem vill vara en vanlig/normal människa, men den stora frågan är nog hur man är en vanlig/normal människa? När jag hör ordet normal människa, så tänker jag på någon som lever ett tråkigt Svensson liv, ni vet sånt man ser i tråkiga drama filmer, som egentligen ska vara roliga. De som lever i ett 'perfekt vanligt liv' helt enkelt, där ingenting är dåligt vare sig i familj eller relationer. I och för sig låter la det rätt nice, men tänk vad tråkigt att leva ett vanligt liv där ingenting speciellt händer. Ibland måste dåliga saker hända, för att man ska bli starkare som person, tro mig. Känns rätt skönt att svamla på en söndag morgon när klockan är 3.30, borde kanske sova? Sen tänker jag på en person, som inte kan lämna mitt huvud, och som säkerligen ligger och sover just nu, illa. Så då får jag väll ligga här i min ensamhet, och försöka hålla ögonen öppna. Jag kan ju sova, det är inte det som är problemet. Jag känner bara inte för det, överskattat och tråkigt om man sover själv dessutom. Nej jag vet inte, eller vad vet jag egentligen? Inte så mycket just nu iallafall, känner mig helt drogad och nu längtar jag efter att sova faktiskt men det är alltid en massa saker man sa göra innan man faktiskt kan sova. Vanligtvis måste man gå ner till toaletten, borsta tänderna, ta bort sitt smink etc. Sen ska man dra ut internet, gå upp för trappan igen, vara rädd för spöken som ska ta tag i en och släpa iväg en, you name it! Sen alla dessa saker jag alltid har i min säng. Skolböcker, kläder, hudkrämer, dator, mobil, väskor, ja allt sånt onödigt som egentligen ska ligga någon helt annanstans. Hm, illa ja. Ser att det börjar ljusna en aning utomhus, känns rätt fail att ligga här ensam och skriva ut sina tankar över en dum, meningslös och patetisk blogg. Äsch, inte ska man vara negativ, men hade hellre gjort något roligare med min tid faktiskt. I stort sätt ingenting har hänt under dessa lediga dagarna, men det kanske är bra det med? Det behöver inte alltid hända något Julia, du kan faktiskt ta det lugnt för en gångs skull med. Men men, hade faktiskt planerat lite, men mina 2 underbara vänner som jag ofta är med nu för tiden åkte till London dessa dagar, och min andra fin-fina vän kunde inte, så där gav jag helt enkelt upp antar jag, haha. Blev ju dock bjuden på fester, men jag orkade helt enkelt inte, för tråkig är jag alltså. Får väll hoppas att det blir någon ändring på det tills nästa helg, annars har jag ju hela sommarlovet på mig. Oh, vad skönt det ska bli med sommar. Åka utomlands, chilla, vara med vänner, träffa nytt folk osv. Gah, galet nice ska det iallafall bli. Detta blev ju ett himla långt inlägg, men så kan det gå om man heter Julia och har tråkigt en söndagsmorgon i mitten av maj. Inte lätt att vara i mina kläder alltid, nix nix. Nej fy fan, nu börjar min mage kurra och allt, men inte orkar jag gå ner och fixa något, skulle bara väcka alla, smidig som man är mwhih. Nej fuck it, seg kväll, seg dag, sega dagar, allt är segt. Bara du som är underbar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0