Har du någonsin funderat vad du har gjort med ditt liv?

Som rubriken lyder, har du någonsin funderat över ditt liv, vad du har gjort hittils, och inte gjort? Om det har varit bra, eller dåligt, om du är nöjd eller missnöjd? Sitter och funderar över det just nu, och jag vet inte riktigt hur man ska uttrycka sig om det. Finns ju så mycket saker jag ångrar, men samtidigt inte. Men om jag hade haft chansen att vrida tillbaka tiden, och tänkt till lite, hade jag inte tvekat faktiskt. Så mycket man hade kunnat förändrat då egentligen. Man varför finns det då något som heter att man ska lära sig av sina misstag? Antagligen för att man inte ska kunna gå tillbaka i tiden, utan de som har skett, de har skett och kommer aldrig kunna ändras på.

Har nog aldrig riktigt funderat över det, som jag gör nu. Gjort är gjort helt enkelt, och jag tycker inte man ska dömma en person efter dess misstag heller, för man är inte samma person hela livet ut. Man har olika åldersfaser i livet, som säkert många av er redan vet och har märkt på folk i er omgivning och det är naturens gång, och det kan man inte ändra på. Så stå för era misstag, lev för dagen och det allra viktigaste, försök att se det positiva i det negativa!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0