Jag har funderat på en sak

Vem/vilka kommer finnas kvar hos en längst? Kommer min bästa vän jag har idag, vara min bästa vän om 10 år? Kommer du som alltid brytt dig tidigare, bry dig lika mycket om 5 år? Kommer du finnas kvar hos mig oavsett vad? Tvek på det, men det finns en och en annan person som jag verkligen alltid vill ha i mitt liv, och vissa känner man att man lätt kan klara sig utan. När man är hemma ensam så får man mycket tid att tänka efter, vad som betyder något för en, och vad som kommer ha betydelse för en i framtiden.

Jag saknar faktiskt att ha någon som håller om mig och jag vet att det inte gått så lång tid sen mitt senaste förhållande tog slut, men jag vill känna på kärlek igen om jag ska vara helt ärlig. Jag tror inte jag är någon singel tjej, jag är en förhållande tjej och jag vill vara lycklig. Har inte varit lycklig på flera månader pga ett och annat. Jag känner mig ensam, och det vill jag inte känna. Jag kommer aldrig gå tillbaka till det som var förr, utan jag kommer bara sikta framåt och se vad tiden ger mig.

Det är svårt att känna sig osäker, att inte känna att man kommer vara tillräcklig för någon. Att alltid behöva tänka att man måste vara på ett visst sätt, eller se ut på ett visst sätt för att man ska bli accepterad. Innerst inne vet jag att man ska vara sig själv, och att utseendet inte är det enda som räknas - jag vet det. Men ändå känner jag som jag gör. Jag vill se ut på ett visst sätt och jag vill vara på ett visst sätt. Åh, vill inte bli deppig nu mitt i allt. Inte en ensam lördagskväll som jag spenderar med mig själv. Jag önskar du var här. Tror allt hade känts bättre då, du är verkligen underbar.

Tror jag ska gå ner och umgås med min familj istället med en dator, känner mig sjukt elak och dum som aldrig är hemma för att umgås med min familj. Då jag är hemma så sitter jag vid datorn, snackar i tele eller är någon annanstans. Känner mig inte som en bra dotter för jag gör dumma saker, sumpar skolan och sånt. När jag var liten gjorde jag alltid mina föräldrar stolta och sånt, känns som det var längesen jag gjorde det. Usch, nej nu går jag ner och umgås med dom istället, så kanske dom blir lite glada. Så kanske jag blir glad.

Den här låten betyder mycket för mig !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0