tror du på ödet?

Ödet är ett faktum, en sak kommer att hända mig om 20 sekunder, och vad jag än gör inom den tiden, spelar ingen roll då de ändå kommer att inträffa. Oavsett om jag åker till Afrika, eller sitter hemma hela mitt liv så kommer jag ändå inte kunna ändra på vad som kommer hända med mig.

Tror ni på det? Jag är osäker på det där, men på ett sätt så tror jag ändå på ödet. På något skumt och komplicerat sätt så tror jag det stämmer, vi alla har ett öde i livet som man inte kan bestämma över. Säger verkligen inte att det är sant, men det var bara en tanke som slog mig nu, så vad har man en blogg till om man inte ska skriva sina tankar. Ödet ödet ödet.. Nej jag tror faktiskt att ödet existerar, men det är väldigt många som tror motsatsen. Men samtidigt tänker jag, att vårt öde väljs av de handlingar vi gör under livet, så då kanske man kan påverka på ett litet sätt, vem vet?

Ödet är svårt att diskutera tycker jag, för jag får alltid dubbelmoral, för jag tycker alltid lite om allt. Men nej, nu har jag bestämt mig - jag tror på ödet. Blir helt snurrig i huvudet nu, tänker så det knakar (och det händer inte ofta), nej men åh, nu blir jag irriterad på mig själv. Varför ska jag alltid hålla på att dissa mig själv? Som det jag skrev precis, att det inte händer ofta att jag tänker. Åh, får sluta med det. Men iallafall, jag tror ödet existerar och där med avslutar jag detta inlägg, haha! Puss :)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0