Vad har jag i min väska just nu?

Kan väll vara roligt att få reda på vad jag har i min väska, exakt just nu, eller inte. Men ni får reda på det ändå, väntar nämligen på att min kamera ska laddas klart, så då kan jag ge lite onödig information så länge, eller hur?

Smink etc

Hänger väll alltid med i en tjejs väska, iallafall i min. Förövrigt är mascaran ny (159;- @ åhlens), och den är galet bra för er som är intresserade. Pudret är gammalt som jag hittade i ett hörn för några dagar sen, men funkar lika bra ändå. Rougen har jag fått av en tidigare kompis. Pincetten är min egna waow, lika så solarie skyddet för ögonen. Lypsylet är mammas egentligen, men har tattat det och puderborsten är min, bara min. Care

 

Det som alltid följer med vad jag än befinner mig

Mobilen, min kära fula mobil som jag älskar över allt annat, följer alltid med var jag än befinner mig. När jag är utomhus, inomhus, toaletten, när jag sover, skolan, när jag har sex, ja allt. Haha nej men, så är det nästan. Sen mina hörlurar, gah, vad är en bussresa utan musik i öronen? För galet tråkigt, behöver nog inte förkara mer. Sen kommer det till mina nyinköpta solglasögon, som alltid är med i min väska vare sig jag vill eller inte. Får kanske inte användning av dom eftersom äckel solen aldrig är framme när jag är ute, men men.

 

Saker som bara finns där'

Nycklarna, som jag glömmer överallt men som alltid hittar tillbaka till min väska. Dessa måste jag alltid ha med mig, men händer att jag glömmer dom lite för ofta. För övrigt står det "Världens gulligaste tjej" på mitt nyckelband, kan ju diskuteras om det stämmer, men har haft det sen jag gick i fjärde klass, så det får fortsätta hänga med + alla mina nyckelringar, sitter nu och funderar på varför jag har en cykelnyckel, när jag varken har cykel eller cykellås? Aja. Sen dessa 2 andra nycklar som ligger lite avskiljt, vet jag inte vart dom leder, men jag har ändå med dom ifall jag skulle komma på det. & dessa småpengar, som jag alltid släpar på och aldrig använder, dom finns bara där. Tuggummin, brukar jag inte ha i min väska faktiskt, men nu har jag tydligen det, minns inte när jag köpte dom.

 

Korten som behöövs

Grönt kort, det är mitt skolkort som jag kan ta mig fram med till och från skolan, måste man ha med sig. Blått kort, utökning till mitt skolkort så jag kan åka på kvällar, helger etc (bra att ha med också). Lånekort, ja, ett lånekort till mitt bibliotek i skolan, används sällan eftersom man inte orkar låna själva boken när man väl läser. Care. Friskis och svettis kort, där jag tränar höhö, behövs ofta. & mitt lilla tomma bankomatkort, som alltid får följa med ifall någon är snäll och sätter in pengar till mig, tror jag har max en hundralapp på det. Längst ner till höger är mitt busskortsfodral som fick följa med.

 

Saker jag inte visste fanns i min väska

Hallå, jag har aldrig någon penna i skolan, men helt plötsligt har jag tre pennor i väskan, när hände detta? Galet. Kvitton, dessa kvitton dränker mig känns de som, men av någon anledning hade jag bara 3 stycken. Godispapper, onödigt men ja. Allt skulle ju med. Nässpray, jag är inte förkyld men den dag jag blir det, måste jag ha nässpray tillgängligt.

Jaha

Trosor, armband och en strumpa. Trosorna kan ju behövas ifall jag skulle kissa ner mig? Nej men haha, jag vette fan. Strumpan kan ju behövas om jag skulle bli blöt om min ena strumpa, och behöver byta? Hm. Armband ... care.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0