Finner inga ord längre

Ett nej är ett nej, som alla ska kunna ta. Du respekterade inte mitt nej, och det var väldigt nära att så mycket i mitt liv hade kunnat vändas helt upp och ner, för du hade kunnat göra något som hade skadat mig för resten av livet. Förstår inte vad människor tänker på ibland, gäller bara en sak för vissa? Tydligen men jag tänker ett steg före, konsekvenserna för sina handlingar. Det kanske känns bra för stunden, men kommer det kännas rätt dagen efter? I detta fallet visste jag att det inte skulle kännas bättre. Men du ville pressa mig, pressa mig till något jag inte ville och jag är så glad att jag lyckades stå på mig, som jag inte alltid är jättebra på. Man respekterar en människas beslut, man tvingar inte någon till något, eller tvingar sig på någon. Det kommer aldrig vara okej. Herregud, det är ju något fel på vissa människor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0