Har precis haft ett lååångt samtal med min pappa

Ja, ni vet.. 18år = vuxen = krogen = alkohol = problem. Am I right? När detta kommer in i bilden så vill alltid pappa prata med mig, (alltså "nya" saker som man ska testa på, desamma gäller pojkvän etc) och min pappa ska ni veta, är en mycket klok man som man kan prata om med mycket. Han förstår helt och hållet vad som medför när man är 18, att allt är nytt och man vill testa på nya saker etc. Helt enkelt leva livet, men i samband med detta förklarar han risker, och hur han ser på det och egna erfarenheter. Ni har säkert en sådan pappa med, som berättar "hur det var på dinosaurietiden". Oftast så suckar man, nickar instämmande och skyndar sig till rummet så fort han talat till punkt. Med min pappa är det inte så, för jag tar verkligen till mig av det han säger, för allt han gett mig råd om hittils har faktiskt stämt. Så kärlek och heder till min gode far som vet vad han pratar om.

Det händer inte ofta att vi pratar så mycket, men när vi väl gör det så blir det länge. Som den här gången satt vi och pratade i säkert 2 timmar om allt möjligt. Om min gamla pojkvän, om att fylla 18 då som sagt, om pappas bakgrund och liknande. Rätt tragiska saker vi pratar om, har hänt mycket genom åren som man så gärna vill förstå sig på. Många som gått bort och liknande, men som har mycket hemligheter i sig. Ja, det är lite svårt för er att förstå vad jag pratar om, eller rättare sagt, skriver om, men det är inte meningen att man ska förstå sig på allt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0