Poltik = Intressant ??





_______________________________________________________________________________________________

Hm, jag har aldrig varit insatt i politik överhuvudtaget. Tycker Sverige har klarat sig hyffsat bra under åren oavsett vem som har suttit 'in charge'. Men i år tror jag faktiskt att jag kan få rösta, eftersom jag fyller år samma dag som man kan rösta, alltså den 19 September. Dock har jag ingen aning om vad jag ska rösta på. Känner flera som ska rösta på socialdemokraterna, en hel del som ska rösta på moderaterna och en stor del som ska rösta på sverigedemokraterna. Vet att detta kan vara personligt från person till person, men jag tror jag kan skriva ut vad jag skulle kunna tänka mig att rösta på, och det är sverigedemokraterna. Skämt åsido, hehe.

Nej men jag tror jag skulle kunna lägga min röst på moderaterna. Det har varit ett par svåra år nu under finanskrisen och jag förstår att det inte är lätt att sköta ett samhälle då, och ge jobb till exakt allihopa. Sen tycker jag att S.D har vissa bra punkter, som att man måste fokusera mer på de som bor i Sverige, än att släppa in flera. Det finns ju knappt jobb till oss som redan bor här, hur ska det då gå för de som kommer in i landet? Det kan diskuteras mycket, men tänker ändå inte lägga min röst på S.D. Jag tror, att om man ger moderaterna 4 extra år att ordna detta på något sätt, så tror jag att de kommer bli en positiv förändring, eller det är iallafall något vi får hoppas på!

Socialdemokraterna vill bara ge massa bidrag till folk, ska det inte löna sig att arbeta? Man kan inte dela ut pengar till vem som helst hela tiden, så folk kan gå hemma och leva 'lika bra' som om man jobbar. Det är inte rätt. Om folk går till jobbet och jobbar, sliter för sina pengar, så ska väll inte en annan kunna gå hemma för liknande summa? No thank you, även fast om det hade varit rätt soft så ska det ju ändå vara någon måtta på samhället.

Men som sagt vet jag verkligen inte, är absolut inte insatt och kommer nog aldrig att bli. Men rösta måste man ju ändå göra, även fast det kommer bli lite tajt tid, men det löser sig säkerligen. Må bäste parti vinna och göra något bra med vårt samhälle! over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0