Vad som än händer

så måste man alltid se framåt, och det är jag så mega dålig på. Antar att jag inte är ensam om det. Gah, vet inte vad jag försöker skriva nu, har en massa tankar, åsikter och frågor som bara vill ut, men ingenting jag kan publicera. Kanske borde man öppna ett word dokument eller skaffa sig en dagbok som man hade när man var liten. Mina tankar har ingenstans att ta vägen, skulle kunna prata med vänner men är säker på att jag inte hade fått ut vad jag velat ändå. Det är enklare att skriva ner, än att bara säga det rakt ut. Kanske borde jag skriva ner, och sen läsa upp? Nej kanske inte. Låter rätt dumt.

Tänk om man bara hade kunnat samla alla dåliga tankar, känslor osv i en liten burk, som man sen bara slänger iväg och aldrig mer behöver tänka på? Tänk om livet helt seriöst, kunde varit så enkelt. Tänk vad bra vi alla hade mått då, oasvett om man hade haft ett stort eller litet problem. Antar att världen nog hade blivit lite konstig, men ack så härlig.

Suttit hemma nu sen i tisdags, blir även hemma imorgon. Har ingenting att göra om dagarna, så tankarna samlas som en stor degig klump i huvudet på mig. Men men, man ska ju aldrig klaga.. för man har ju det så bra på många olika sätt också, det är ingenting jag kommer neka till. Men tänk om man bara hade kunnat rensa ut det dåliga, och in med det bättre..

Allt kommer väll ordna sig så småningom !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0