Dags att söka lite sommarjobb?

Har funderat lite på detta. Förra gången var jag ute 1 månad innan sommaren började och märkte att det inte höll speciellt bra, så startar i god tid nu, men vet dock inte vad jag ska söka riktigt men har några alternativ iallafall:

____________________________________




Okej, detta ligger ganska så högt på min lista nu iallafall. Man kan ansöka fram tills den 27e tror jag eller något. Men vet inte om jag klarar av allt oljud hela dagarna, men som sagt det är ju bättre än inget. Något nytt med, men är lite orolig att jag ska typ vrida på för hög styrka på ex "Små grodorna" så en unge flyger ur sin stol.. nej nej, inte tänka så ..

-

Okej, inte det mest roligaste och graciösaste jobb. Dels kan jag inte laga någon form mat, nej inte ens steka en hamburgare och lägga på lite saker på det osv. Men det är ändå ett alternativ, inte så svårt att gå runt och städa lite antar jag? Hm, men inte spciellt kul kanske, men det finns iallafall några Mcdonald's "restauranger" att välja på här i Göteborg..



När ni läser detta, så tänker ni säkerligen "vad fan får man göra då?", och ja, det frågade jag mamma med när hon föreslog det, och det man får göra är att packa kex, och det låter så in i helvetets tråkigt men eftersom min mamma har kontakter dit, så kan det ju vara så att man tjänar lite bättre än exempelvis Mcdonald's eller något sånt. Visst, man ska trivas men jag vill ändå ha en helt okej lön..


Detta är väll det som ser mest nice ut, och kan säkerligen få jobb där eftersom min mamma jobbade där för länge sedan som extra jobb. Det dåliga är väll att man får jobba helger, mycket helger menar jag då! Och man får inget planerat schema, utan de kan bara ringa sådär (kanske är så med donken med?). Nej men sen har jag hört att de är riktigt otrevliga där, och man får skäll om man gör något fel, dels att lönen inte är bäst.. men det är ju det som är mest fräscht. Ni som inte vet vart detta ligger, så ligger det vid Korsvägen Göteborg. Centralt alltså.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0